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Deutsch
Chancengleichheit & Barrierefreiheit für die Mitarbeitenden der UZH
Geeignete Transportmittel und Parkmöglichkeiten, hindernisfreie Gebäude und Veranstaltungsräume, barrierefreie Toiletten, Höranlagen, eAccessibility, individuelle Hilfsmittel (z.B. Arbeitstische, Screen Readers, Tastaturen oder Steuerungen, alternative Eingabegeräte, fm-Anlagen, Sprachgenerierungsprogramme, etc.) und weitere hilfreiche Services sollen an der UZH gewährleistet und möglich sein.
In einem Kooperationsprojekt mit der ZHAW und der FH Wallis - Leading House ist UZH - ist die UZH bestrebt, den hindernisfreien Zugang zum Arbeiten an der UZH sicherzustellen und - wo nötig - zu verbessern.
Hilf mit und melde uns Verbesserungsmöglichkeiten, die unsere Arbeit an der UZH erleichtern!
accessible@vauz.uzh.ch
Sämtliche Inhalte und Informationen werden vertraulich behandelt & dienen dem Verbesserungszweck!
English
Equal opportunities and accessibility for UZH employees
Appropriate means of transport and parking, obstacle-free buildings and function rooms, barrier-free toilets, listening facilities, eAccessibility, individual aids (e.g. work desks, screen readers, keyboards or controls, alternative input devices, fm systems, speech generation programs, etc.) and other helpful services shall be guaranteed and possible at UZH.
In a cooperation project with the ZHAW and FH Valais - Leading House is UZH - UZH endeavors to ensure that obstacle-free access to work at UZH is provided and improved, where necessary.
Help us and inform us of any improvement possibilities that make our work at UZH easier!
accessible@vauz.uzh.ch
All contents and information are treated confidentially & serve the purpose of improvement!
Der Verband des Personals öffentlicher Dienste (VPOD) und die Vereinigten Personalverbände des Kantons Zürich (VPV) lancieren im Kanton Zürich gemeinsam eine breit angelegte Lohn-/Personalumfrage - auch an der Universität Zürich.
Sie soll Aufschluss über die Zufriedenheit der Angestellten zur Lohnentwicklung, zu Arbeitszeit, Ferien und anderen relevanten Themen geben.
Resultate der Lohnumfrage 2017
Gesonderte Auswertung für das UZH-Personal
Die Lohnumfrage 2018 läuft bis zum 30. September 2018. Die Resultate werden spätestens im November 2018 vorliegen.
Agenda September 2018
Scientific Committee
Vikram Panse (UZH), Darren Gilmour (UZH), Anne Spang (UNIBAS), Peter Meister (UNIBE), Suliana Manley (EPFL)
Plenary speakers:
Scientific Symposia:
3D Proteomics - Live-cell imaging approaches in Cell Biology - Regeneration and pathology of skeletal muscle - Chromatin, epigenetics and the transmission of acquired states across generation - Bacterial Cell Biology - Chemical Biology & Drug Development - Sweet molecules in inflammation and cancer: Novel insights and therapeutic options offered by glycosciences
Special Sessions:
PI’s of Tomorrow (First time as a plenary session, all infos & call for applications on: https://annual-meeting.ls2.ch/pis-of-tomorrow) - Public Panel on “Is merit (gender) biased? Advancement in Academia” chaired by Gerlind Wallon (EMBO Deputy Director & Program Manager) - Careers Lunch Session for students & Postdocs
…plus 2 dedicated poster sessions, Jubilee Apéro “50 years of LS2/USGEB”, industry exhibition with lottery, awards & more!
All further information on: www.annual-meeting.ls2.ch
Application Deadline 1.11.2018!
Friedrich-Miescher-Award Announcment 2019 (PDF, 110 KB)
Deutsch
Ein breites Angebot zum Sprachen lernen bietet das Sprachenzentrum der UZH und ETH!
Angebote für PhD Studierende und Wissenschaftliche Mitarbeitende
Das Sprachenzentrum auf Facebook
Anmeldung Herbstsemester 2018
für PhD Studierende und Wissenschaftliche Mitarbeitende
Start: 03.09.2018 (9.00 am)
Deadline: 21.09.2018
English
The UZH and ETH Language Center offers a lot of possibilities to learn languages!
Offers for PhD Students and Academic Staff
The Language Center on Facebook
Registration Fall Term 2018
for PhD Students and Scientific Employees
Start: 03.09.2018 (9.00 am)
Deadline: 21.09.2018
Der bücherraum f ist eine neue Bibliothek und ein kultureller Treffpunkt in Zürich Oerlikon, ein Ort zum Recherchieren, Lesen, Lernen und Diskutieren, direkt bei der Uni!
Einladung bücherraum f
Der bücherraum f umfasst:
***Veranstaltungen***
Lesung
Ahima Beerlage: Lesbisch. Eine Liebe mit Geschichte (2018)
organisiert vom Sappho-Verein
Montag, 1. Oktober, 19 Uhr
ausgelesen
Elisabeth Joris (Historikerin)
Montag, 22. Oktober 2018, 19 Uhr
ausgelesen
Jakob Tanner (Historiker)
Montag, 5. November 2018, 19 Uhr
ausgelesen
Ruedi Küng (Publizist, InfoAfrica)
Montag, 19. November 2018, 19 Uhr
Dritter Zürcher Büchner-Tag
Rundgang mit Stefan Howald, "Georg Büchner in Oerlikon".
Sonntag, 9. Dezember 2018, 14 Uhr
Lesung
Beat Dietschy: "Die Geburt der Utopie aus dem Geist der Alpen". Ernst Bloch und die Schweiz
Montag, 11. Februar 2019, 19 Uhr
Deutsch
Das Thema Open Access beschäftigt die Wissenschaft. Der SNF setzt sich für den freien Zugang zu Publikationen ein, die aus seiner Förderung hervorgehen. Um Open Access voran zu bringen, sind jedoch vor allem die Forschenden wichtig. Um den Bemühungen des SNF im Bereich Open Access auch eine Stimme aus den Fachgemeinschaften zu geben, sucht der SNF deshalb Open Access Botschafterinnen und Botschafter.
Aus Sicht des SNF ist es entscheidend, auch Nachwuchsforschende für diese Aufgabe zu gewinnen.
Wer möchte Open Access Botschafter/in werden und sich für das Thema einsetzen?
Bei Interesse bitte ein Mail senden an president@actionuni.ch mit folgenden Angaben:
Name:
Position:
Hochschule:
2-3 Sätze, warum Du Open Access Botschafter/in werden möchtest.
Deadline für Bewerbungen ist Sonntag der 9. September 2018
Bei mehr als 3 eingegangenen Bewerbungen wird der Vorstand von actionuni eine Wahl treffen, basierend auf Diversität bezüglich:
English
The Swiss National Science Foundation (SNF) is searching for Open Access Ambassadors. These ambassadors represent researchers who are systematically supporting and forging ahead with open access, thereby setting an example for others to emulate. The ambassadors will be spotlighted in the context of the information campaign through various activities and will be deployed flexibly. Please find more details in the attachment.
As the SNF stands for diversity, they would like to have researchers at various stages represented. Therefore, they asked actionuni to name 2-3 ambassadors.
Who wants to become an Open Access Ambassador and perform various tasks from active participation in events to taking questions from the media?
Everyone who is interested should mail to president@actionuni.ch and explain/tell shortly their:
Full Name:
Position:
Swiss higher education institution (Swiss cantonal universities, Federal Institutes of Technology, Swiss Universities of Applied Sciences or Swiss Universities of Teacher Education):
2-3 sentences why you are interested in becoming an Open Access ambassador
Applications can be written in German, French or English.
Deadline for applications is Sunday, the 9th September 2018
In case there are more than 3 applications, the actionuni board will make the decision based on the diversity of:
Open Access 2020 Factsheet für Botschafterinnen und Botschafter (PDF, 68 KB)
Open access 2020 Factsheet for ambassadors (PDF, 65 KB)
Open Access 2020 Factsheet ambassadrices/ambassadeurs (PDF, 72 KB)
Prof. Colleen E. Clancy, Ph.D., Associate Vice Chancellor for Academic Personnel and Professor in the Department of Pharmacology, University of California, wird uns an Ihren Erfahrungen teilhaben lassen.
Zielgruppe:
MedizinerInnen Dr. med./MD/Ph.D.; angestellt an einer Schweizer Universität oder einem Universitätsspital
Fakultätsmitglieder (Frauen und Männer) der Medizinischen Fakultät der UZH
Datum und Zeit:
11. September 2018
12:00 – 13:30 Uhr, inklusive kleinem Lunch
Ort:
Medizinische Fakultät, UZH
Gloriastrasse 18, Zürich
Careum 2, 2. Stock, Raum 290
Anmeldung:
bis 5. September 2018, fillingthegap@dekmed.uzh.ch
Flyer Brown Bag Lunch Clancy (PDF, 166 KB)
The Scholarship Service of swissuniversities has the pleasure to inform you that the scholarships for Portuguese Language and Culture programs for 2018/2019 has been announced on the website of Camões - Instituto da Cooperação e da Língua. Information about the scholarships is also available on our website under Portugal.
Please note that the application period is very short. Applications can be submitted online by 12th of September 2018.
***English version below***
Liebe Forscherinnen und Forscher aus dem DSI-Netzwerk
Bitte den Termin schon jetzt vormerken!
Save-The-Date “The Future of Work” (KOL-G-201)
Am 13.9.2018 von 18:15 - 19:45 Uhr findet ein UZH Digital Forum zum Thema “The Future of Work” statt.
Wir freuen uns auf die folgenden Referenten und Diskussionsteilnehmer:
Die Moderation der Veranstaltung übernimmt Prof. Dr. Abraham Bernstein aus dem Direktorium der Digital Society Initiative.
Der Vortrag und die anschliessende Diskussion finden auf Englisch in der Aula der Universität Zürich (KOL-G-201, Rämistrasse 71, 8006 Zürich) statt.
Mehr Informationen folgen demnächst auf www.dsi.uzh.ch
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***Deutsch oben***
Dear researchers from the DSI network
Save-the-date "The Future of Work"
On September, 13th September 2018 from 18.15 - 19.45 an "UZH Digital Forum" on "The Future of Work" will take place at University of Zurich (KOL-G-201, Rämistrasse 71, 8006)
We are really looking forward to the following speakers and discussion participants:
The event will be moderated by Prof. Dr. Abraham Bernstein from the board of directors of the Digital Society Initiative and will be held in English. More information on the event will soon follow on www.dsi.uzh.ch
Dear postdoctoral fellows and PhD students
We are pleased to announce and invite you to the Life Sciences PostDoc Day 2018, which will be held at ETH Zurich main building on the 14th of September.
This is an exciting networking and information-based event, offering opportunities for meeting new colleagues and academic resources, learning about their work, initiating exchanges and collaborations that can push your research and career further. This year’s PostDoc Day has been re-invented and expanded to focus on scientific collaboration and transitioning from the postdoctoral period into future careers.
For the first time we are also organizing a second complementary meeting called Life Sciences Innovation Day, which takes place on the 15th of September at ETH Zurich main building. The Innovation Day brings together leaders from academia and industry to discuss current challenges and develop new concepts for an ecosystem fostering open science and innovation. Innovation Day provides more opportunities for those seeking networks between academia, industry, and clinical medicine.
Together, these two days form the first "Open Innovation in Life Sciences" conference. These back-to-back partner events complement each other and give young researchers unique opportunities to network amongst themselves and take inspiration from leaders in academia and industry. Come explore cross-disciplinary collaborative projects and career paths, and join a sustainable community of like-minded young life scientists!
You can register and submit your abstract by following this link: https://across-science.b2match.io/home
Kind regards,
The organizing committee
Monica Ghidinelli (ETHZ), Joyce Kao (NYU/ETHZ), Mateusz Wietecha (ETHZ), Rodrigo Villasenor (UZH), Nino Nikolovski (ETHZ), Evan Williams (ETHZ), Andrea Aloia (ETHZ), Laura De Vargas Roditi (USZ/UZH), Marieke Buffing (ETHZ), Sukalp Muzumdar (ETHZ), Tobias Weiss (USZ/UZH), Servan Grüninger (reatch/UZH/EPFL), Christian Feller (ETHZ)
Program Life Science PostDoc Day 14.9.2018 (JPEG, 242 KB)
Program Life Science Innovation Day 15.9.2018 (JPEG, 257 KB)
Deutsch
Per Herbst 2018 werden zwei neue Mitglieder im GRC Leitungsausschuss gesucht – eine Vertretung PhD-Studierende ThF und eine Vertretung PhD-Studierende MeF oder VSF. Der Leitungsausschuss ist das strategische Beratungs- und Begutachtungsgremium des Graduate Campus. Seine Hauptaufgaben sind die Begutachtung von Anträgen auf GRC Fördermittel (z.B. GRC Grants) und die Beratung des Direktoriums bezüglich der Weiterentwicklung von Förderinstrumenten.
Anforderungen Doktorierende
- Doktorat an der ThF, bzw. Doktorat an der MeF oder VSF
- gute Englischkenntnisse
Weitere Informationen erhältst Du von Claudine Leysinger, Geschäftsführung UZH Graduate Campus.
Bewerbung: kurzes Motivationsschreiben per Mail an vauz@vauz.uzh.ch
Die Wahl findet in der VAUZ Vorstandssitzung vom 1.Oktober 2018 statt.
English
As of fall 2018, two new members are being sought for the GRC Steering Committee, a representative of doctoral students of the Faculty of Theology and a representative of doctoral students of the Faculty of Medicine or Vetsuisse Faculty. The Steering Committee is the strategic advisory and assessment body of the Graduate Campus. Its main tasks are the assessment of grant applications (e.g. GRC Grants) and advising the Board of Directors concerning the further development of funding instruments.
Requirements doctoral students
- Doctoral student at the Faculty of Theology, respectively, doctoral student at the Faculty of Medicine or Vetsuisse Faculty
- good German skills
For further information, please contact Claudine Leysinger, General Manager UZH Graduate Campus.
Application: short motivation letter by mail to vauz@vauz.uzh.ch
The election will take place in the VAUZ board meeting of October 1, 2018.
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The German Academic Exchange Service (DAAD) announces a call for papers for the conference ‘ASEM Education in a digital world: bridging the continents - connecting the people?’ in Cologne, Germany, 20th – 21st November 2018.
Background:
The ASEM Education Process constitutes one pillar under the Asia Europe Meeting (ASEM); an informal intergovernmental forum for dialogue and exchange. During their last conference in 2017, ASEM Ministers of Education adopted the Seoul Declaration which has declared people-to-people connectivity as a key element of cooperation for the next decade. In addition, ASEM societies are moving forward as Industry 4.0 implies new chances and challenges for education, skills and employability. Hence, the conference reflects the ASEM Education priorities in the digital era. It tackles questions on how ASEM countries can learn from one another and how key instruments can be used for realizing the common vision of tangible and practical cooperation in a digital world.
Therefore, we invite proposals for papers pertaining the following topics:
1) Boosting exchange: balancing mobility between Asia and Europe through digital formats?
2) ASEM’s diversity: fostering intercultural connectivity and understanding in a digital way
3) Educational cooperation through virtual learning and blended formats: how to assure its quality?
4) Industry 4.0: new challenges for skills and competences of young students and graduates
Selected candidates receive free accommodation for the duration of the conference and travel subsidies related to the seat of the home institution. Additionally, a 500€ lump sum is awarded for each selected paper. The papers will be presented during a workshop session at the conference and published in a conference publication.
We encourage young researchers (PhD students and postdocs) of all academic fields and with an interest in Asian-European cooperation in the field of education to send their abstract (min. 400/max. 800 words) and their CV to Martin Schifferings (asem@daad.de) by September 15th, 2018. Kindly find the Call for papers attached to this mail.
Further information on the conference and the Call for Papers can be found on our webpage. Detailed information, registration links and the conference programmes will be circulated soon.
ASEM Call for Papers (PDF, 333 KB)
In Zusammenarbeit mit DSI-Fellow Thomas Friemel vom IKMZ findet im Herbstsemester 2018 die erste DSI Ringvorlesung zum Thema “Communication" statt. Wir freuen uns auf eine inspirierende Vorlesungsreihe, welche zeigt, wie sich sowohl die öffentliche als auch die private Kommunikation durch die Digitalisierung entscheidend verändert hat. Mehr Informationen zur DSI Ringvorlesung finden Sie hier im Veranstaltungskalender der DSI.
Die DSI Ringvorlesung wird im Rahmen des Wissensfestivals “100 ways of thinking” in der Kunsthalle (Limmatstrasse 270) und an der Universität Zürich stattfinden.
Berufsbild Professur - Kompetenzen, Anforderungen, Strategien
für Nachwuchsforscherinnen der UZH auf der Postdocstufe
Die Übernahme einer Professur ist in der Regel mit einer Fülle von Anforderungen und Erwartungen verbunden. Das Ziel des eintägigen Workshops ist es, die Entwicklung einer Vorstellung von sich selbst als Professorin mit Führungsaufgaben informiert voranzutreiben, mit den eigenen Potentialen abzugleichen und Strategien für die eigene Professionalisierung auszubilden.
Weitere Informationen & Anmeldung
Termin: 25. September 2018
Beginn: 17.00 Uhr
Ort: RAA-G-01, Aula, Rämistrasse 59
Anschliessen Apéro im Lichthof RAA
Podiumsteilnehmende:
Susanne Baumgartner, Dekanat der Philosophischen Fakultät
Yasmine Inauen, Internationale Beziehungen
Eckart Jäger, Institut für Banking und Finance
Anastasia Kesselmark, LL.M. Internationales Wirtschaftrecht
Moderation:
Vera Eichenaufer, KOF ETHZ
Für die Planung des Apéros bitten wir um Anmeldung bis zum 19. Septermber 2018 unter https://doodle.com/poll/sud8zpztwkqhxt7c
Join us for a guided tour through UZH Animal Hospital!
Afterwards, the Irchelbar awaits you for a drink!
A perfect occasion to visit the UZH Animal Hospital and meet other junior scientists from the University of Zurich!
Tour UZH Animal Hospital, 26.09.2018, 17:30
Meeting Point: Entrance Tierspital, Winterthurerstrasse 260, 8057 Zürich
Guide: Prof. Dr. Jean-Michel Hatt,
Head of Department and Chief Veterinarian at Zurich Zoo
VAUZ members: Free / All others: 10 CHF
Please register
Die Abteilung Internationale Beziehungen zusammen mit dem Delegierten für Nachhaltigkeit erarbeitet ein Konzept für ein Nachfolgeprogramm der bald auslaufenden Nord-Süd-Kooperation. Unter dem Schlagwort "Globales Engagement" wollen wir künftig eine Plattform bieten, um Aktivitäten der UZH zur nachhaltigen Entwicklung der Gesellschaft zu fördern, zu vernetzen und sichtbar zu machen.
Um die Massnhamen im Rahmen des Globalen Engagements den Bedürfnissen der Forschenden anzupassen, laden wir zum Ideenworkshop Globales Engagement mit Prorektor Christian Schwarzenegger ein. Der Ideenworkshop findet am 26. September um 16:15 Uhr im Pavillon Stockargut statt.
Weitere Informationen, Mini-Umfrage und Anmeldung zum Workshop
Auch wer nicht am Workshop teilnehmen kann, kann gerne die Mini-Umfrage im Anmeldeformular ausfüllen. Denn je mehr Forschende ihr Interesse am Thema kundtun, desto mehr Gewicht gewinnt dieses wichtige Anliegen!
Invitation for all members of UZH
This event will take place in English.
Dear members of the University of Zurich
You are welcome to join us on Wednesday, 26 September, for the first Three Minute Thesis (3MT) Competition at UZH, an academic contest of skills and expertise in the arena of science communication. Participating PhD candidates will have only three minutes to bring their research across to a general audience. The event will start at 2PM, 26 September, in the Kunsthalle Zürich (Limmatstrasse 270), as part of the 100 Ways of Thinking exhibition.
Following the presentations we will have an awards ceremony, including both audience and jury awards, as well as an apéro to celebrate the achievements of the presenting researchers. The best presentation (selected by a jury) at the 3MT Competition at the University of Zurich will go on to compete in the international Universitas 21 3MT competition as a video submission, to be judged by an international panel consisting of industry and academic professionals.
Further information: www.grc.uzh.ch/en/events/3MT.html
Come and join the fun!
Best regards,
Eric Alms, UZH Graduate Campus
Einladung für UZH Mitarbeitende und Studierende / Invitation for UZH Employees and Students
For English version please see below
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Geschätzte UZH-Angehörige
Der Standort Irchel der Universität Zürich (UZH) wird in den kommenden 25 Jahren grundlegend modernisiert. Der Campus wird erneuert, verdichtet und ausgebaut. Ende September werden der kantonale Gestaltungsplan «Campus Irchel» sowie die Teilrevision der städtischen Bau- und Zonenordnung «Universität Zürich-Irchel» öffentlich zur Mitwirkung aufgelegt.
Aus diesem Anlass möchten wir alle Angehörigen der UZH zu einer Informationsveranstaltung über den aktuellen Stand der Planung einladen. Der Anlass ist auf Deutsch. Ein Handout in Englisch wird abgegeben. Ebenso können Fragen in Englisch gestellt werden.
Melden Sie sich heute noch an:
http://www.stadtuniversitaet.uzh.ch/de/bauvorhaben/irchel/anmeldung.html
Wir freuen uns auf Sie!
Im Namen der
- UZH Direktion Immobilien und Betrieb
- Verein des Infrastruktur-Personals der Universität Zürich, VIP UZH
- Vereinigung akademischer Mittelbau der Universität Zürich, VAUZ
- Vereinigung der Privatdozentinnen und Privatdozenten, Titularprofessorinnen und Titularprofessoren der Universität Zürich, PDV
- Verband der Studierenden der Universität Zürich, VSUZH
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Dear members of the UZH
Over the next 25 years, the University of Zurich's Irchel Campus will undergo a complete modernization. The campus will be renewed, concentrated and expanded. At the end of September, the cantonal design plan "Campus Irchel" and the partial revision of the city's building and zoning regulations "Universität Zürich-Irchel" will be made publicly available for participation.
We would like to take this occasion to invite you to an information event about the project's current planning status. The event will be held in German, but an English-language hand-out will be available. Questions may also be asked in English.
Register today at
http://www.stadtuniversitaet.uzh.ch/de/bauvorhaben/irchel/anmeldung.html
More detailed information can be found in the invitation in the appendix.
We look forward to seeing you!
On behalf of
- the UZH Directorate for Real Estate and Facility Management
- Verein des Infrastruktur-Personals der Universität Zürich, VIP UZH
- Vereinigung akademischer Mittelbau der Universität Zürich, VAUZ
- Vereinigung der Privatdozentinnen und Privatdozenten, Titularprofessorinnen und Titularprofessoren der Universität Zürich, PDV
- Verband der Studierenden der Universität Zürich, VSUZH
Am Donnerstag 27.09.2018 veranstaltet die Abteilung Gleichstellung der UZH eine Informationsveranstaltung zum Thema Transidentität mit dem Titel
"Trans* an der UZH - was bedeutet das?"
Ziel der Veranstaltung ist in erster Linie eine Sensibilisierung zu dem Thema und die Beantwortung von Fragen wie
Was bedeutet Transidentität?
Was bedeutet es für Transmenschen, trans* zu sein?
Auf welche alltäglichen Herausforderungen und Hürden stossen Transmenschen?
Und wie kann die Universität dabei helfen, für Transmenschen faire Studien- und Arbeitsbedingungen zu schaffen?
Um Antworten auf diese Fragen zu finden, wird das Thema durch verschiedene Inputs aus vier unterschiedlichen Perspektiven und mithilfe eines Podiumgesprächs beleuchtet.
Eingeladen sind alle Interessierten, Vorkenntnisse sind nicht erforderlich.
Wir freuen uns auf Sie!
Anmeldung
Flyer (PDF, 429 KB)
Weitere Informationen: tanja.neve-seyfarth@gleichstellung.uzh.ch
Collegium Helveticum Newsletter 4
Transdisziplinarität ist so umstritten wie erforderlich. In einem Podiumsgespräch am 27. September 2018, 18:15 bis 19:45 Uhr, diskutieren Dr. Friederike Rass (Theologin, Staatssekretariat für Bildung, Forschung und Innovation, Bern), Prof. Dr. Dieter Imboden (Emeritierter Prof. der Physik, ETH Zürich und ehem. Präsident des SNF, Zürich) und Prof. Dr. Stephan Porombka (Professor an der Universität der Künste Berlin, Kulturwissenschaftler, Kolumnist und Journalist) basierend von zugespitzen Thesen Stärken und Schwächen, Chancen und Risiken von Transdisziplinarität. Die Veranstaltung findet in der Kunsthalle Zürich, Limmatstrasse 270, 8005 Zürich, im Rahmen von «100 Ways of Thinking. Universität Zürich in der Kunsthalle» statt.
Details
The Chinese Academy of Sciences (CAS) launched its 2019 President’s International Fellowship Initiative (PIFI) on July 31, welcoming global scientific researchers to visit or join CAS for scientific research and technological innovation.
China has grown into a world-leading nation with outstanding scientific research activities and rapid growth of scientific output. CAS, China’s largest scientific research institution, has more than 70,000 full-time researchers and manages over 80 percent of the Big Science facilities in the country. It is the strongest and most advanced academic scientific research institution in China, and covers nearly all the natural science fields and related technologies.
PIFI is a CAS project specially tailored to international scientists’ visits and exchanges as well as talents introduction. It has subsidized more than 3,000 scholars from 90 countries around the world since it was launched 10 years ago. We ask those intending to apply to log on to the international talents exchange platform (http://international-talent.cas.cn/front/index.html#/bicsite/pifiIntroduce/pifi), where they will find more details about PIFI and can look for the most suitable CAS host in their research field.
Application for 2019 PIFI opens to global researchers for Category A (distinguished scientists), Category B (visiting scientists) and Category C (postdoctoral researchers). It will be open until the end of September.