Navigation auf uzh.ch
Please, find the english version below ...
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Liebe alle!
Herr Prof. Michael Schaepman, derzeit Dekan der MNF, hat sich auf die Stelle des neue Prorektorates Veterinärmedizin-Naturwissenschaften (VNW), beworben und wurde nach dem Findungsverfahren durch den Universitätsrat in Form einer Einerkandidatur bestätigt. Ich war als Vertreter der Nachwuchsforschenden Teil der Findungskommission.
Der Unirat hat dazu eine Pressemitteilung online geschaltet. http://www.media.uzh.ch/de/universitaetsrat/2017/M%C3%A4rz.html
Wie üblich, haben nun alle Stände bzw. deren Vertreter die Möglichkeit den Kandidaten zu hearings zu treffen. Dazu möchte ich euch herzlich einladen. Raum und Uhrzeit stehen bereits fest. Da es sich um das Prorektorat VNW handelt, wurde sich für den Campus Irchel entschieden. Die verschiedenen Stände (PDs, ATPs etc. )werden hier zusammentreffen.
Datum: 5. April 2017
Uhrzeit: 17 Uhr.
Raum: Y03-G-85
Im Anschluss wird es einen (durch die verschiedenen Stände gemeinsam finanzierten) Apéro geben.
Mit den besten Grüssen vom Campus Irchel
Richard
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Dear all,
Prof. Michael Schaepmann, dean of the MNF, applied for the new position of the Prorektor veterinary medicine - natural sciences (short VNW) and was approved by the university board as single candidate, March 6, 2017. The application process was organized as appointment commission; I was part of the commission as representative of junior researchers/young academics.
There has been a short notice published by the university board: http://www.media.uzh.ch/de/universitaetsrat/2017/M%C3%A4rz.html
As usual, we have the possibility to meet the candidate in form of hearings which are already organized. I am happy to invite you:
Date: 5. April 2017
Time: 17 Uhr.
Location: Y03-G-85
Afterwards, we will have an Apero with all representatives; the Apero is organized/financed as a shared event between the different organization for PDs, ATPs and academic mid-level statff. Actually, a very good opportunity to get to know each other.
All the best,
Cheers,
Richard
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
--------------------------------------- Dr. Richard Börner Sigel lab - subgroupleader smFRET --------------------------------------- Department Chemistry B University Zürich Winterthurerstrasse 190 8057 Zurich Switzerland richard.boerner@chem.uzh.ch call: +41 44 635 65 96 Fax: +41 44 635 68 02 http://www.chem.uzh.ch/en/sigel/members/boerner.html Publications: https://scholar.google.ch/citations?hl=de&user=9f6JAvwAAAAJ
______________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
royalSCANDALcinema – Erregung auf Zelluloid
Nächste Vorführung:
Wehrhafte Schweiz | Ormenis 199+69
Donnerstag, 6. April 2017
Bar: 19:30 | Referat und Film: 20:00 | Eintritt: Kollekte
Einführungen: Thomas Schärer (Filmhistoriker, Zürcher Hochschule der Künste) und Rudolf Jaun (em. Professor für Geschichte, ETH & Universität Zürich)
Kulturbetrieb Royal, Bahnhofstrasse 39, 5400 Baden
________________________________________________________________________
Werte Angehörige der Uni Zürich
Wir alle sind in verschiedenen Lebensphasen immer wieder mit wichtigen Fragen zu Vorsorge, Finanzplanung, ev. auch Wohneigentum und Ruhestand konfrontiert. Verlässliche Informationen sind dann viel wert - vor allem da man vieles falsch machen kann. Deshalb organisiert die Stiftung Benefit an der Uni Zürich die beliebten Informationsseminare. Sie helfen, potentielle Fehler auf einfache Art und Weise zu vermeiden. Dafür sprechen auch über 10'000 teilgenommene Hochschulangehörige an über 620 Veranstaltungen in der ganzen Schweiz.
In 90 Minuten werden anhand von Praxisbeispielen wichtige Fragen und Antworten zu den folgenden Themen behandelt - je nach Lebensphase und Vorkenntnissen:
Grundlagen Vorsorge und Finanzplanung
Für Personen, welche sich bislang noch nicht mit diesem Thema auseinandergesetzt haben. Typisches Alter zwischen 20 und 35 Jahre. Weitere Informationen und das Anmeldeformular finden Sie unter folgendem Link.
Donnerstag, 23. März 2017 18h15 – 19h45
Montag, 10. April 2017 18h15 – 19h45
Anmeldung
Für Angehörige der Uni Zürich und Begleitung ist das Seminar "Grundlagen Vorsorge und Finanzplanung" kostenlos. Der genaue Inhalt der Seminare ist bei der online Anmeldung ersichtlich.
Falls Sie an diesen Terminen verhindert sind oder bereits alles ausgebucht ist, dann schreiben Sie kurz an seminare_zurich@stiftung-benefit.ch zurück. Wir werden Sie bei einer Wiederholung gerne kontaktieren.
Freundliche Grüsse
Natacha Ruckstuhl
Marketing & Seminarorganisation
Marketingfachfrau eidg. FA
---------------------------------------------------
seminare_zurich@stiftung-benefit.ch
----------------------------------------------------
________________________________________________________________________
2017 Summer School and Staff Week at the University of Greifswald
Dear Partners,
We are very happy to announce this year’s summer programmes for staff at students. In 2017 we’re not only offering our summer school, but for the first time we will be hosting an international staff week at the University of Greifswald.
+++
1st International Staff Training Week at the University of Greifswald
The University of Greifswald cordially invites you to our first international Staff Training Week, which will be held from the 12th-16th June 2017.
The programme will mainly focus on the chances and challenges of smaller, rural universities. We aim to connect a wide range of staff from different institutions and to jointly discuss and develop strategies on how to successfully support our universities’ further development, both internationally and at home.
The programme is split into four sections, introducing you to different aspects of the University of Greifswald’s international work and attractiveness. The programme will consist of workshop sessions, the participation in our International Day on the 14th June and a trip to our Biological Research Station on the beautiful island of Hiddensee. Of course there will also be plenty of time for getting to know the University and its members, exploring the town and networking.
The registration deadline is the 15th April2017. Please use the following link to register: https://unigreifsw.moveon4.de/locallogin/5886062784fb967c6e5cfdb2/eng
Please contact staffweek@uni-greifswald.de if you have any questions concerning the Staff Week.
+++
3rd Summer School – Greifswald Summer
This year we will hold our 3rd Summer School from the 31st July – 6th October and your students and young professionals as well as researchers are more than welcome to join.
This summer course is combining German language classes several different levels with an extensive programme of workshops, cultural events and excursions.
The modularized structure allows participants to choose 1-4 modules, one module takes 2 weeks. You will be visiting language classes 20h a week in a level of your capability, between A1 – B2/C1. Voluntary workshops to introduce the participants to Germany and the German culture, e.g. food, music, environment will be offered in the afternoon. Through cultural activities and weekly excursions we want to extend their intercultural knowledge, bringing you together with locals and internationals.
For all exchange students from our partner universities, who are about to start their semester abroad at the University of Greifswald, the fourth module will be free of charge.
For further information about the program, costs etc. please see www.uni-greifswald.de/summerschool/. The registration deadline is the 31st May 2017. Please use the following link to register: https://unigreifsw.moveon4.de/locallogin/5501ae5a140ba06075000001/eng.
We attached the current programme flyer for Greifswald Summer 2017 to this e-mail. If there are any questions left, please contact greifswaldsummer@uni-greifswald.de
.
+++
We are looking forward to welcoming staff and students from our partner universities this summer. Please spread this information among interested students and colleagues. If you have any questions, please don’t hesitate to contact our project coordinators.
Best wishes,
Britt Schumacher – Greifswald Summer Project Coordinator
and
Maike Schneider - Staff Week Project Coordinator International Office, University of Greifswald
________________________________________________________________________
Internship positions currently open at swissnex India 2017
Dear Sir/Madam,
We at swissnex India/Consulate General of Switzerland in Bangalore offer attractive internships on a rotating basis throughout the year to open-minded, qualified, self-motivated university graduates and master students. The internships last 6 months and are located in the vibrant city of Bangalore, South India.
swissnex India is currently recruiting for the following positions:
1. Junior Project Manager - Academic Relations & Projects - (Internship)
2. Junior Project Manager - Entrepreneurship & Innovation (Internship)
Please find further details attached for your kind perusal.
Please find the same link below from our website.
http://www.swissnexindia.org/about/jobs/
We request you to kindly display the same in your Universities or Organizations.
Thank you for helping us spread the word around.
Best regards,
Priya
Mary Priya Joseph
Senior Manager Human Resource Management & Administration
Consulate General of Switzerland
No. 26, Rest House Crescent Road
Bengaluru 560 001
Tel.: +91 (0) 80 4941 2000 Ext 845452
mary-priya.joseph@eda.admin.ch
www.eda.admin.ch/bangalore
swissnex India
Job Description Junior Project Manager - Academic Relations & Projects (PDF, 127 KB)
Job Description Junior Project Manager - Entrepreneurship & Innovation (PDF, 126 KB)
_____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Die hochschuldidaktische Weiterbildung lädt zu folgenden Informationstreffen ein:
- Programm "Teaching Skills" am 25. April 2017 von 16:00-16:45 Uhr (UZH-Hauptgebäude, Kol-G-222). Eine Anmeldung ist nicht erforderlich, wir freuen uns auf Ihr Kommen!
- CAS Hochschuldidaktik am 25. April 2017 von 17:15-18:00 Uhr (UZH-Zentrum). Wir bitten um Anmeldung, Informationen unter http://www.weiterbildung.uzh.ch/de/hochschuldidaktik/cas.html
_____________________________________________________________________
Dear colleagues and dear students