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Vereinigung Akademischer Mittelbau der Universität Zürich

VAUZ Events Jun/i/e 2017

Upcoming DSI Event - 01.06.2017

Am 1. Juni 2017 werden wir uns von 16:00-18:00 im KOL-E-18 treffen, um die eingegangenen Themen für die DSI Inhalte zu besprechen.
Traktanden:
- Information durch das Direktorium
- Diskussion der Strukturierung und der Inhalte
- Mission statement
Bei Interesse an einer Teilnahme melden Sie sich bitte viainfo@dsi.uzh.ch bis spätestens Mittwoch, 24. Mai 2017, an. Wir hoffen auf eine zahlreiche Teilnahme.
Im Anhang finden Sie zwei Dokumente zur Vorbereitung (eine Liste der eingegangenen Themen und ein Mind Map einer möglichen Strukturierung).
In einem anderen Zusammenhang möchten wir Sie bitten, die folgende Umfrage auszufüllen:
https://ufspezurich.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_eLhaPa8frGDDjRH
Mit dieser Umfrage möchten wir einen Überblick über die Kompetenzen innerhalb des DSI Netzwerks erhalten und schliesslich Yellow Pages zur Verfügung stellen. Diese ermöglichen es uns, Sie untereinander zu verknüpfen und bei externen Anfragen auf die jeweiligen Experten zu verweisen.
Wir würden uns sehr freuen, wenn alle an der Umfrage teilnehmen könnten - nur vollständige Yellow Pages sind hilfreiche Yellow Pages.
Viele Grüsse
Sarah Lechmann

*** Deutsche Version oben ***

Dear colleagues of the DSI network
We’d like to remind you of the upcoming internal event
(http://www.dsi.uzh.ch/en/activities/01.06.2017.html).
On 1st June 2017, from 16:00 - 18:00, we will meeting in KOL-E-18 in order to discuss the topics several of you have proposed for the DSI content.
Agenda:
- Information by the directorate
- Discussion of structure and content
- Mission statement
If you are interested in participating, please register latest by Wednesday, May 24, 2017, via info@dsi.uzh.ch. We hope many of you will be able to participate.
Attached are two documents for preparation (a list of the proposed topics and a mind map of a possible structure).
On anther subject we’d like to ask you to complete the following survey:
https://ufspezurich.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_eLhaPa8frGDDjRH
With this survey we’d like to get an overview of the competencies within the DSI network and ultimately to be able to set up Yellow Pages which will allow us to connect you among each other and find the necessary experts in case of external requests.
We’d greatly appreciate if everybody could fill in the survey - only complete Yellow Pages are helpful Yellow Pages.
Best regards
Sarah Lechmann
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Sarah Lechmann, Dr. sc. ETH Zurich
Research Coordinator
UZH Digital Society Initiative
phone: +41 44 635 43 58
sarah.lechmann@uzh.ch
info@dsi.uzh.ch
www.dsi.uzh.ch

DSI Topics (PDF, 259 KB)

DSI Topics Strucutre (PDF, 14 KB)
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Internationale Bodensee-Hochschule IBH Calls 2018

Sehr geehrte Damen und Herren
Die Internationale Bodensee-Hochschule IBH wurde im Jahr 2000 gegründet. Sie ist heute der grösste hochschulartenübergreifende Verbund Europas und ein europaweit beachtetes Kooperationsmodell der Internationalen Bodenseekonferenz (IBK). Die IBH ist ein Netzwerk von 30 Mitgliedshochschulen aus Deutschland, Österreich, der Schweiz und Liechtenstein, das kontinuierlich weiter entwickelt und vertieft wird. Sie vernetzt Forschende und Mitarbeitende länder- und hochschulartenübergreifend und leistet gemeinsam mit Praxispartnern einen wesentlichen Beitrag zu relevanten Themen in der Bodenseeregion.
Mit Hilfe einer gezielten Projektförderung sollen sowohl die Forschenden in den Mitgliedshochschulen länder- und hochschulartenübergreifend miteinander vernetzt werden als auch der Wissens- und Bildungsraum Bodensee gestärkt werden.
Die Internationale Bodensee-Hochschule IBH schreibt für 2018 Projekte in folgenden Kategorien aus:

·         Initialprojekte
·         Lehrprojekte
·         Regionalprojekte

Einreichtermin für Projektanträge ist der 1.6.2017. Weitere Informationen finden Sie unter http://www.bodenseehochschule.org/foerderung/foerderinformationen/ 
Die Eingabe der Anträge erfolgt über unser Antrags- und Abrechnungstool PADUA (www.ibh-abrechnung.org). Die erforderlichen Zugangsdaten erhalten Sie bei der IBH-Geschäftsstelle.
Für Fragen stehen wir Ihnen gerne jederzeit zur Verfügung.
Wir bedanken uns für Ihr Interesse und freuen uns auf spannende Projektanträge.
Mit freundlichen Grüssen
Simone Strauf
Geschäftsstelle der Internationalen Bodensee-Hochschule
Postfach, Hauptstr. 90, CH-8280 Kreuzlingen 2
Tel.: +41-(0)71-6770522
Fax: +41-(0)71-6770521
www.bodenseehochschule.org
 
Die Internationale Bodensee-Hochschule ist ein Verbund von Universitäten und Hochschulen
aus Deutschland, dem Fürstentum Liechtenstein, Österreich und der Schweiz.
In grenzüberschreitenden Kooperationen bietet er neue Studiengänge an,
unterstützt die Forschung und Entwicklung in Zusammenarbeit mit regionalen Unternehmen
und verbessert das Aus- und Weiterbildungsangebot der Region nachhaltig.
 
Neu: IBH-Flyer „IBH auf einen Blick“

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Switzerland, International Summer Programs 2017, Call for Participants

Institute for Peace & Dialogue, IPD is one of the leading organiser of several successful annual international academic trainings and research programs in Switzerland in the field of peacebuilding, conflict transformation, mediation, security, intercultural dialogue and human rights which these events bring together state, private and public sector representatives.

Its pleasure for us to invite you to join the next 10-20 Days International Summer Academy and 3 Month CAS-Research Program which will be held in Switzerland.

During the Summer Program 2017 experienced experts of IPD will share with you professional and academic skills about Peacebuilding, Conflict Resolution, Mediation, Security, Intercultural Dialogue & Human Rights topics. 

VII International Summer Academy: 11 - 20 August, 2017 (10 Days)

VIII International Summer Academy: 20 - 29 August, 2017 (10 Days)

The main goal of the 10-20 days Summer Academy is to strengthen the skills of the representatives of state organisations, business sector, INGOs/NGOs, education institutions, religious organisations, independent mediators and politicians through institutional global academic education in peacebuilding, mediation, conflict resolution, security and intercultural dialogue.

Deadline for Applications: 01 June, 2017

Program Link: http://www.ipdinstitute.ch/VII-VIII-Summer-Academy-2017-3-Month-CAS-Research-Program/

3 Month CAS - Research Program: 11 August - 08 November, 2017 (90 Days)

The main goal of the 3 Month CAS-Research Program is to develop the research skills of the participants and to closely acquaintance them with relevant Swiss state, public and private Institutes.

Deadline for Applications: 01 June, 2017

Program Link: http://www.ipdinstitute.ch/VII-VIII-Summer-Academy-2017-3-Month-CAS-Research-Program/

Participation Procedure Step by Step:

I Step: Submitting filled application in WORD format, CV + scanned passport page till the Deadline

II Step: Participant will receive Invoice to start the payment of the requested participation fee amount

III Step: After receiving the participation fee, participant will receive the unconditional letter via email and if there is required visa application process IPD will send invitation letter by post and also to the relevant embassy by email or fax.

NOTE: We strongly advice to the participants to submit the filled application as soon as it`s possible, who needs visa to enter Switzerland and who needs more financial documentation in the work place for his/her participation.

TO BE SENDING ORGANISATION

We are looking for state, private, public and academic sending partner institutions from all over the world countries to send their individual or group participants to our short-long term academic programs. If your Institution interesting to be our sending partner organization, we will be glad to receive your proposals by email.

Scholarship: IPD offer several type of scholarship support to reduce the participation fee amount for most needed potential participants from all over the world counties.

If you wish to get discounted participation fee amount, please write your request briefly via email before or during the application submission period.

Unfortunately IPD scholarship sources do not cover all the participation fee amount and international travel expenses and we only could offer you discounted fee amount.

If you will be any more questions or suggestions, please feel free to write us by email to fhuseynli@ipdinstitute.ch  

We are looking forward to see you in Switzerland !!!

IPD Academic Programs: Theory - Practice - Research - Exchange - Networking - Contribute   

Application IPD SA & 3 Month CAS-Research Program 2017 (DOC, 655 KB)

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Kind regards,
Fakhrinur HUSEYNLI
Director of Institute for Peace & Dialogue, IPD
School of Peacebuilding, Mediation, Conflict Resolution, Security, Intercultural Dialogue & Human Rights
Address: Hegenheimerstrasse 175, 4055 Basel, Switzerland
E-mail: fhuseynli@ipdinstitute.ch
 www.ipdinstitute.ch
Cell: +41764316170
Skype: fakhrinur.huseynli2
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Governmental scholarships offered by Colombia for the academic year 2017/2018

The Scholarship Service of swissuniversities has the pleasure to inform you that the Call for applications for scholarships for foreigners in Colombia for the academic year 2017/2018 is open.

Information on the scholarships can be found at http://www.icetex.gov.co/dnnpro5/es-co/becas/extranjerosencolombia/becasparaposgrado/convocatoriageneral.aspx. The announcement is also available on our website under Colombia.

Deadline for submission of Documents: 2nd June 2017

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Japan - MEXT research scholarships 2018

Dear colleagues, 

swissuniversities has the pleasure to inform you that call 2018 for the MEXT research scholarships program is now open. Please find the announcement an related information on our website under: Auslandstipendien > Länder or Bourses-pour-les-etudes-a-letranger > pays. All necessary application documents can be downloaded on this website or asked for at stip@swissuniversities.ch .
Attached to this e-mail you find the Application Guidelines for Swiss candidates (PDF, 211 KB). The application deadline is June 5th, 2017 at swissuniversities, scholarship service, Effingerstrasse 15, 3001 Bern
Thank you for informing your students about the opportunity to study in Japan. For further questions please do not hesitate to contact me again.
Best regards,
Christine Kyburz
Scientific Collaborator
Scholarship Service & International Relations
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swissuniversities
Effingerstrasse 15
Postfach, 3001 Bern
Tel.: +41 (0)31 335 07 50 (direct)
E-Mail: christine.kyburz@swissuniversities.ch                                                                 Homepage: www.swissuniversities.ch

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Internationale Tagung im Rahmen des Doktoratsprogramms «Visuelle Dispositive: Kino, Photographie und andere Medien
(Universität Zürich, Universität Lausanne)

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Ljubljana Doctoral Summer School, Slovenia

3-7 & 10-14 & 17-21 July 2017
REGISTRATION IS CLOSING SOON
The Ljubljana Doctoral Summer School provides a learning experience of considerable and lasting added value, inviting the best professors and selecting specialised courses. Each of the courses is offered within a week of intense work in English. The Ljubljana Doctoral Summer School gathers PhD students, post-doctoral students, academics and professionals. It is a valuable opportunity to network with participants from other countries and institutions, gather new insights on one’s research project and exchange ideas and knowledge in an international setting. The courses are designed in a way to offer the most in a very intense form.
3 - 7 July 2017
ADVANCED STRUCTURAL EQUATION MODELLING (ECTS: 6)
Professor Adamantios Diamantopoulos, University of Vienna, Austria
 
EXPERIMENTAL DESIGN IN SOCIAL SCIENCES (ECTS: 4)
Professor Ljubica Knežević Cvelbar, University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia
 
MIXED METHODS RESEARCH (ECTS: 4)
Professor Tamara Pavasović Trošt, University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia
 
VARIANCE-BASED STRUCTURAL EQUATION MODELING (ECTS: 6)
Professor Jörg Henseler, University of Twente, Netherlands
               
10 - 14 July 2017
APPLIED ECONOMETRICS (ECTS: 6)
Rok Spruk, Utrecht University, The Netherlands & University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia
 
BEHAVIORAL GAME THEORY (ECTS: 6)
Professor Philipp Otto, European University Viadrina, Germany
 
EMPIRICAL METHODS FOR ECONOMIC ANALYSIS (ECTS: 6)
Professor Martin Wagner, Technical University Dortmund, Germany & Professor Ulrike Schneider, Vienna University of Technology, Austria
 
INNOVATIVE ENTERPRISE (ECTS: 6)
Professor William Lazonick, University of Massachusetts Lowell, USA
           
17 - 21 July 2017
CASE STUDY RESEARCH: DESIGN, EXECUTION AND PUBLICATION (ECTS: 6)
Professor Rui Sousa, Catholic University of Portugal, Porto, Portugal
 
QUALITATIVE RESEARCH & DATA ANALYSIS WITH THE USE OF NVIVO (ECTS: 4)
Professor Luisa Helena Pinto, University of Porto, School of Economics, Portugal
 
THEORY DEVELOPMENT (ECTS: 6)
Professor Arun Rai, Georgia State University, Robinson College of Business, USA
 
For more information and e-application please open our website 
http://www.ef.uni-lj.si/summerschool/doctoral 

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2 WORKSHOPS for FEMALE POSTDOC RESEARCHERS (October 2017)

WORKSHOP "HOW TO APPLY FOR A PERMANENT ACADEMIC POSITION"  for FEMALE POSTDOC RESEARCHERS (18 - 20 October 2017)
In this three-day workshop participants learn how to apply successfully for a post in research or higher education. The workshop includes, but is not limited to, professorships. It takes you through the main steps of the application process, from the decision to embark on an academic career right through to the final stages of negotiating your contract:    
o    How the job seeking process works
o    How to locate and de-code job advertisements
o    How to prepare an unsolicited application
o    How to draft application letters
o    How to develop a CV
o    How to prepare for job interviews
o    How to prepare and give a job talk
o    How to make the most of campus visits
o    How to respond to a job offer
o    How to negotiate your contract
This is your chance to find out where to look for jobs that interest you, how to pitch your CV to match the job opening while remaining authentic, how to respond to the selection committee's standard questions as well as how to navigate campus visits and social events as part of the hiring process. Participants will work with their own application material (and their own laptop), practice giving a compelling job talk and engage in multiple role plays to experience the applicant perspective as well as the perspective of the Chair of the hiring committee.
TARGET GROUP
This workshop is open to women holding a PhD in any discipline, and who are active in teaching and/or research at UZH. Participants ideally already have some experience with applying for permanent academic positions in Switzerland or internationally, for instance (assistant) professorships, lectureships, readerships, etc. The workshop language is English.
INSTRUCTOR
Dr. Bärbel Tress, Tress & Tress (www.tress-tress.com)
WORKSHOP DATES
Wednesday, 18 October - Friday, 20 October 2017
WORKSHOP TIMES
Wed/Thur: 9 am - 5.30 pm
Fri: 8.30 am - 4 pm
LOCATION
University of Zurich
Zentrum für Weiterbildung
Schaffhauserstrasse 228
8057 Zurich
FEE
CHF 260.- (deadline for payment: 15 August 2017)
REGISTRATION
Registration opens Thursday, 8 June 2017. First come, first served (max. 12 participants). Register here:
http://www.gleichstellung.uzh.ch/de/angebote/nachwuchsfoerderung/postdocworkshops1/howtoapply.html


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WORKSHOP ,,FERTIG MIT NETT! VON FALLEN, TRICKS UND TAKTIKEN IN INSTITUTIONELLEN ALLTAGSSITUATIONEN" für POSTDOC WISSENSCHAFTLERINNEN (31. Oktober und 14. November 2017)
In der Geschäftswelt wie auch an der Universität gewinnen männlich geprägte Durchsetzungsstrategien und Machtspiele mit jedem Karriereschritt an Bedeutung. Haben Sie auch schon festgestellt, dass ,,etwas gespielt" wird, wissen aber nicht, wie das Spiel funktioniert und haben erst recht nicht gelernt mitzuspielen? Dieser Kurs setzt einen Schwerpunkt auf konkrete Machtspiele und Taktiken, die im institutionellen Umfeld täglich eingesetzt werden und vermittelt den konkreten Umgang damit.
ZIELSETZUNG
Die Teilnehmerinnen
o sind mit möglichen Hindernissen auf dem Karriereweg vertraut
o kennen die wesentlichen Regeln von Machtspielen und wissen, wie sie  mitspielen können
o verfügen über Strategien um je nach Situation zu wählen, ob sie sich an einem Machtspiel beteiligen oder nicht
o haben gelernt, auf verbale und nonverbale Angriffe und Fouls gekonnt zu  reagieren und kennen Techniken, wie sie bei Angriffen weniger persönlich getroffen werden
o können sich besser Gehör verschaffen
ZIELGRUPPE
Der zweitägige Workshop richtet sich an Postdoktorandinnen aller Fakultäten und Disziplinen. Bewerbungsvoraussetzung ist, dass Sie bereits promovierte Nachwuchswissenschaftlerin an der UZH sind und als solche an einer Weiterqualifikation mit dem Ziel Professur arbeiten. Sie sollten an beiden Kurstagen jeweils ganztags anwesend sein können und Bereitschaft zur aktiven Mitarbeit mitbringen. Der Workshop findet in deutscher Sprache statt.
KURSLEITUNG
Sibyl Schädeli, KAUKAB (www.kaukab.ch/)
KURSDATEN
Dienstag, 31. Oktober 2017 und Dienstag, 14.November 2017, jeweils 9:00-17:00
ORT
Universität Zürich
Zentrum für Weiterbildung
Schaffhauserstrasse 228
8057 Zürich
GEBÜHR
200,- CHF (zahlbar bis 15.08.2017)
ANMELDUNG
Die Anmeldung beginnt am Montag, 12. Juni 2017. Die Plätze (max. 12) werden nach Eingang vergeben. Zur Anmeldung:
http://www.gleichstellung.uzh.ch/de/angebote/nachwuchsfoerderung/postdocworkshops1/fertigmitnett.html

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FOR QUESTIONS PLEASE CONTACT
University of Zurich
Office for Gender Equality
Tanja Neve-Seyfarth
Seilergraben 49
8001 Zurich
tanja.neve-seyfarth@gleichstellung.uzh.ch

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Einladung: Seminar "Private Vorsorge"

Werte Angehörige der Uni Zürich

Wir alle sind in verschiedenen Lebensphasen immer wieder mit wichtigen Fragen zu Vorsorge, Finanzplanung, ev. auch Wohneigentum und Ruhestand konfrontiert. Verlässliche Informationen sind dann viel wert - vor allem da man vieles falsch machen kann. Deshalb organisiert die Stiftung Benefit an der Uni Zürich die beliebten Informationsseminare. Sie helfen, potentielle Fehler auf einfache Art und Weise zu vermeiden. Dafür sprechen auch über 10'000 teilgenommene Hochschulangehörige an über 620 Veranstaltungen in der ganzen Schweiz.
In 90 Minuten werden anhand von Praxisbeispielen wichtige Fragen und Antworten zu den folgenden Themen behandelt - je nach Lebensphase und Vorkenntnissen:

Grundlagen Vorsorge und Finanzplanung

Für Personen, welche sich bislang noch nicht mit diesem Thema auseinandergesetzt haben. Typisches Alter zwischen 20 und 35 Jahre. Weitere Informationen und das Anmeldeformular finden Sie unter folgendem Link.

Donnerstag, 8. Juni 2017 18h15 – 19h45 Anmeldung

Dienstag, 20. Juni 2017 18h15 – 19h45 Anmeldung

Für Angehörige der Uni Zürich und Begleitung ist das Seminar "Grundlagen Vorsorge und Finanzplanung" kostenlos. Der genaue Inhalt der Seminare ist bei der online Anmeldung ersichtlich.

Ü50-wenige Jahre vor der Pensionierung

Für die langfristige Planung des Ruhestandes ab einem Alter von 45 Jahren.

Donnerstag, 6. Juli 2017 18h15 – ca. 19h45

Anmeldung

Einzelperson CHF 30.--/Paar CHF 50.--

Der genaue Inhalt der Seminare ist bei der Online-Anmeldung ersichtlich.

Falls Sie an diesen Terminen verhindert sind oder bereits alles ausgebucht ist, dann schreiben Sie kurz an seminare_zurich@stiftung-benefit.ch zurück. Wir werden Sie bei einer Wiederholung gerne kontaktieren.

Freundliche Grüsse

Natacha Ruckstuhl

Marketing & Seminarorganisation

Marketingfachfrau eidg. FA

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www.stiftung-benefit.ch

seminare_zurich@stiftung-benefit.ch

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HKU Postgraduate Summer School: Social Science Research Methods 2017

Social Science Research Methods

Social Science Research Methods
July 24 – August 10, 2017

20% discount for all research postgraduate students at local institutions

Application Deadline: June 30, 2017
Details and Application: www.socsc.hku.hk/ssrm

Personal Information Collection Statement: http://www.socsc.hku.hk/ic.html

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Stagiaires académique / Recherche

Dear Sir / Madam,
I have the honor to contact you on behalf of Science Technology and Education Section of the Embassy of Switzerland in China to announce the following two internship openings at the Embassy,
-        Internship at the Political Section, starting August 2017
-        Internship at the Economic, Financial and Commercial Section, starting September 2017
Please feel free to forward the internship offer (DOCX, 53 KB) to your students, we look forward to receiving applications from some of them!
Many thanks for your attention and best regards,
Jing Yuan
 
JING Yuan 井源
Junior Officer
Science, Technology and Education Section
 
logo-2017-chi-swi-OFFICIAL-red-red_200px
 
Swiss Embassy in the People's Republic of China
Sanlitun Dongwujie 3, 100600 Beijing, P.R. China
Phone: +86 10 8532 8716
Fax: +86 10 6532 4353
yuan.jing@eda.admin.ch
www.eda.admin.ch/beijing  

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Digital Society Initiative - Contribute to the UZH Talks!

*** English version below ***
Liebe Kollegen aus dem DSI Netzwerk
Wie am letzten DSI Event angesprochen, möchten wir euch hiermit aufrufen, einen Beitrag zu den UZH Talks zu leisten!
Um was geht es?
Digital Day
Am 21.11. findet der nationale Digital Tag statt (http://digitaltag.swiss). Nebst einer Eröffnung durch Bundesrätin Doris Leuthard, beteiligen sich viele der grossen Firmen der Schweiz und einige der Universitäten an der Umsetzung dieses Tages. Die Projektleitung liegt bei digitalswitzerland. Als Hub dient der HB Zürich. Weitere Veranstaltungen finden in Chur, Genf und Lugano, sowie in einzelnen Firmenhauptsitzen statt.
UZH Talks
Der Beitrag der UZH werden die sogenannten UZH Talks - angelehnt an die TED Talks - sein. Die Talks werden zum einen online (DSI Webseite, Youtube, etc.) aber auch am HB vor Ort via Touchscreen in kleinen “Kabäuschen" oder auf einem gemütlichen Sessel zur Verfügung gestellt.
Wir suchen nun UZH Forschende, die gerne eine Beitrag leisten möchten und in 3-5 Minuten eine brennende Frage zur Digitalisierung beantworten möchten (Schweizerdeutsch oder Deutsch). Eine Auswahl möglicher Fragen finden Sie im Anhang (PDF, 243 KB). Wir arbeiten gerade an einer Erweiterung der Liste. Wenn Sie jedoch selber eine tolle Idee haben, freuen wir uns über Vorschläge ihrerseits!
Umsetzung
Im Zeitraum Juli, August (allenfalls September) möchten wir die UZH Talks in Zusammenarbeit mit MELS im Studio im Irchel drehen.
Um die Talks für eine breite Öffentlichkeit interessant zu gestalten, soll die Antwort zur Frage in eine Geschichte verpackt werden.
Sollten Sie interessiert sein, melden Sie sich doch bitte und wir werden dann die weiteren Details, wie Vorbereitung, Drehtermin, Kleidung, etc. im Anschluss besprechen.
Wer unsere Umfrage zu den Yellow Pages noch nicht ausgefüllt hat, ist herzlich gebeten dies noch unter folgendem Link zu tun!
Herzlichen Dank!
Wir freuen uns auf zahlreiche Rückmeldungen!
Viele Grüsse
Sarah Lechmann
 
*** Deutsche Version oben ***

Dear colleagues of the DSI network

As mentioned on the last DSI Event we are looking for contributions to the UZH Talks!
Important information: We will need UZH Talks in either Swiss German or German!
What is it all about?
Digital Day
On November 21 the national Digital Day (http://digitaltag.swiss) will take place. Federal councilor Doris Leuthard will open the event and many of the big Swiss companies as well as several of the universities are contributing to this day. digitalswitzerland has the project lead. HB Zurich will be the main hub for the day. Additional events will take place in Chur, Geneva and Lugano as well as in some of the head quarters of the participating companies.
UZH Talks
The UZH Talks - inspired by the TED Talks - will be the contribution of UZH. The talks will be available online (DSI website, Youtube, etc.) as well as at HB Zurich via touchscreens in little info-cubicles or on a cozy armchair. 
We are now looking for UZH researcher who would like to make a contribution and answer a burning question regarding digitalisation within 3-5 minutes. The language however will be Swiss German or German. Some possible questions are attached to the email. We are currently also working on an extended list. However, if you have a great idea yourself, we’d be glad to receiving your input!
Implementation
During July, August (possibly September) we’d like to shoot the UZH Talks in collaboration with MELS in their studio in Irchel. 
In order for the talks to be interesting for the broad public, the answers to the questions should be given in the form of a short story. 
Should you be interested, please get in touch with us and we will discuss any further details, such as preparation, shooting date, clothing, etc. in a next step. 

If you haven’t completed our survey for the DSI Yellow Pages yet, please do so using the following link!

Thank you very much!
We are looking forward to your feedback!
Best regards
Sarah Lechmann
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Sarah Lechmann, Dr. sc. ETH Zurich
Research Coordinator
UZH Digital Society Initiative
phone: +41 44 635 43 58
sarah.lechmann@uzh.ch
info@dsi.uzh.ch
www.dsi.uzh.ch
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Travel to Kenya or Nepal with IFIL

Study trip to Kenya

Discover the cultural and scenic diversity of Kenya and get in touch with local people from different parts of society. Talking to youths, politicians, journalists, human rights activists and students will teach you about the different ways of life in Kenya, the struggles and achievements, the system and its protagonists. Apply before the 15th of June to secure your place. Find out more about the programme and the organisers here.

Study trip to Nepal

Have you ever wished to explore the land of Buddha and Himalaya? Are you curious to learn Nepal’s political status and diverse cultural and traditional practices? Would you be excited to go off track and learn about Nepal’s beautiful countryside and the life of farmers? This trip gives you the opportunity to see many aspects of Nepal and a chance to meet people who can tell you countless interesting political and economic facts about Nepal from an insider’s perspective. Apply before the 15th of June to secure your place. Find out more about the programme and the organisers here.

The Initiative for Intercultural Learning (IFIL) is an independent, non-partisan and non-profit organisation run by students and young professionals. We offer Study Trips targeted mainly at young people to destinations all around the globe as a mean to foster intercultural exchange und understanding. The Study Trips are organized by other enthusiastic young people with our support and guidance, to a region of their own choice.

Contact: Fabienne Lang

Co-Head of Intercultural Project Coaching

Tel: 079 947 77 79

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Sommer-Special kafi blickfabrik

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16.6.2017 - 21.6.2017 - 24.6.2017

  • Am kommenden Freitag, den 16. Juni 2017 lädt die "Kooperationsstelle Wissenschaft und Arbeitswelt" an der TU Berlin zum Fachgespräch (PDF, 491 KB). Von 14 - 16 Uhr diskutieren eine Vertreterin der HRK, ein hochschulpolitischer MdA der Linken und eine Forscherin die Frage "Arbeitsplatz Hochschule – Welchen Einfluss haben Exzellenzinitiative und Exzellenzstrategie?" Ort ist in der ZEWK, Fraunhoferstraße 33-36 (10. Etage).
     
  • Am Mittwoch, den 21. Juni 2017, um 17:00 Uhr veranstaltet die Junge Akademie eine Podiumsdiskussion mit anschließendem Empfang zum Thema „Wissenschaft wohin? Perspektiven für Forschung und Lehre in Deutschland“. Über diese Frage diskutieren "bundespolitisch ausgewiesene Wissenschaftspolitiker*innen der Parteien, die in den Ländern Wissenschaftsministerien leiten", wie dem Flyer (PDF, 2 MB) zu entnehmen ist. Ort des Geschehens ist in der Villa Elisabeth in Berlin.
     
  • Angehängt findet sich außerdem die Einladung zur hochschulpolitischen Tagung des Landesverband akademischer Mittelbau Berlins (LAMB) (PDF, 331 KB) für Samstag, den 24.6.17 von 10-18 Uhr. Themen sind u.a. "WissZeitVG: Umsetzungspraxis in den Hochschulen" und "Hochschulverträge: Beschäftigungsbedingungen akademischer Mittelbau".

Soweit aus dem Netzwerk. Schreibt uns gerne eure News an mail@mittelbau.net.

Und erzählt und erzählen Sie weiter, dass es #NGAWiss gibt. Oder hinterlasst uns Kommentare via Twitter, auf facebook oder unserer Webseite.

Beste Grüße

twitter_logo

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International Summerschool on Technology Transfer in Dresden

Dear Sir or Madam,
I would like to draw your attention to the fifth International Summer School on Technology Transfer in Life Sciences in Dresden, which will take place from 28 August to 1 September 2017. In this five day training program, participants will learn about technology transfer, patenting, licensing, and spin-off foundation from experts in these fields.
Among others, the central topics are: How do I recognize the potential of my research? How do I protect my inventions? Which advantages do I get from licensing and spin-off foundation? Every scientist with a suitable research topics and ideas for application is welcome to apply!
Applications are possible until 30 June 2017 on the website http://summerschool-dresden.de. Participation is free of charge and travel stipends can be granted.
Additional information (PDF, 66 KB)
Please feel free to forward this invitation to potential interest groups – like medicine or biotechnology – at your institution. If you have any questions, you can contact us at info@summerschool-dresden.de.
Thank you very much and kind regards
Martin Wloszczynski, MSc
Department for Development and International Affairs
Medical Faculty Carl Gustav Carus of Technische Universität Dresden
Fetscherstr. 74
01307 Dresden
Germany
Tel.: +49 (351) 458-7535
Fax: +49 (351) 458-887535


 

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ECAS 2017: Crowdfunding for barrier-free access

In diesem Jahr findet die European Conference for African Studies (ECAS) in Basel statt. Seit Jahren besteht die Schwierigkeit, finanzielle Mittel für 'Nicht-Schweizer-Forschende mit Behinderungen' zu bekommen, die an akademischen Veranstaltungen in der Schweiz teilnehmen möchten. Hierbei handelt es sich um Dienste für gehörlose Personen, oder zum Beispiel um Transport für Menschen, die auf einen Rollstuhl angewiesen sind. Die ECAS OrganisatorInnen haben sich diesem Thema gestellt und eine Crowdfunding Aktion gestartet, um zwei Forscher/innen mit Behinderung unterstützen zu können. Unten der Aufruf (kurzes Video) vom Center for African Studies Basel, eine der Hauptorganisatoren der Konferenz.
Englisch: https://www.100-days.net/en/projekt/barrier-free-project 
Deutsch: https://www.100-days.net/de/projekt/projekt-ohne-barrieren
Facebook: https://www.facebook.com/barrierfreeECAS/
Vielen Dank für Deine Unterstützung!
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Centre for African Studies Basel
zasb@unibas.ch
www.zasb.unibas.ch

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Weiterführende Informationen

Médecins Sans Frontières / Ärzte ohne Grenzen (Schweiz) sucht eine-n Praktikanten-in für die Medienarbeit

Save the Date

UZH Welcome Day

September 13, 2017

Universität Zürich Irchel
Room: 03 G 95
in English

Join the DSI Book Club!

Dear Colleagues, 

I invite you to join the DSI Book Club where we read a couple of books over the summer and meet to discuss them. Depending on how it goes and how people feel about their time commitments for the Fall, we can continue it then or revisit it next summer.

If you are interested in joining, please fill out this very short form by no later than this Friday, June 16th:

http://bit.ly/bookclub17infosheet 

Below is a list of books I am recommending and I'm asking people to vote on their preferences here: http://www.allourideas.org/bookclub17

Ideally you will only vote if you are interested in being involved with the Book Club. :-)

Looking forward to discussing DSI-related books with you!

Eszter

-- 

Prof. Dr. Eszter Hargittai

IPMZ - Institute of Mass Communication and Media Research

University of Zurich

http://www.eszter.com

@eszter
http://www.webuse.org

 

Cathy O'Neil: Weapons of Math Destruction: How Big Data Increases Inequality and Threatens Democracy

https://weaponsofmathdestructionbook.com

Geoff Manaugh: A Burglar's Guide to The City

http://burglarsguide.com

Gina Neff & Dawn Nafus: Self-Tracking

https://mitpress.mit.edu/books/self-tracking

Jonathan Taplin: Move Fast and Break Things: How Facebook, Google, and Amazon Cornered Culture and Undermined Democracy

http://www.jontaplin.com/the-book/

Limor Shifman: Memes in Digital Culture

https://mitpress.mit.edu/books/memes-digital-culture

Tom Slee: What's Yours Is Mine: Against the Sharing Economy

http://www.orbooks.com/catalog/whats-yours-is-mine-by-tom-slee/ 

à propos N° 151 - Das Friedensmagazin von KOFF, Juni 2017

Her mit den besten Videos über Wissenschaft!


​Wissenschaft im Dialog - Pressemitteilung, 22. Mai 2017

Der Webvideo-Wettbewerb Fast Forward Science 2017 startet

Für den Wettbewerb „Fast Forward Science“ sucht die Initiative Wissenschaft im Dialog Webvideos zu aktueller Forschung und Wissenschaft: die unterhaltsamsten Geschichten aus dem Labor, die kreativste Erklärung zukunftsweisender Forschungsergebnisse oder den emotionalsten Videotagebucheintrag eines Althistorikers. Thema und Genre können frei gewählt werden. Bei dem mit insgesamt 21.000 Euro dotierten Webvideo-Wettbewerb können Forscher, Schüler, wissenschaftsinteressierte Bürger, eingefleischte Webvideomacher oder Kommunikationsprofis bis zum 31. Juli 2017 Videos zu aktuellen Forschungsthemen aus allen Disziplinen einreichen. Die Herausforderung: Sie sollen zugleich unterhaltend, wissenschaftlich fundiert und verständlich sein.


Der Webvideo-Wettbewerb Fast Forward Science wurde von Wissenschaft im Dialog und dem Stifterverband initiiert, um Webvideos stärker als Kommunikationsmittel für wissenschaftliche Themen sichtbar zu machen. Er wird 2017 zum fünften Mal ausgerufen und seit 2016 von der Carl Zeiss AG gesponsert. Neu als Partner der Kategorie VISION wurde der Deutsche Zukunftspreis gewonnen. Informationen und Teilnahmebedingungen: www.fastforwardscience.de
 

Barcamp vermittelt Tipps rund um Webvideos für die Wissenschaft
Ideen und Tipps rund um die Produktion von Webvideos für die Wissenschaft werden beim Fast Forward Science-Barcamp am 24. Juni 2017 in Berlin ausgetauscht. Webvideomacher und solche, die es werden wollen, fachsimpeln dabei über die besten Formen der Zuschaueransprache und die Feinheiten eines gelungenen Storytelling. Die Teilnahme am Barcamp ist kostenfrei. Infos und Anmeldung unter: www.fastforwardscience.de/barcamp
 

Ihre Ansprechpartnerinnen bei Wissenschaft im Dialog (WiD):
Leiterin Presse- und Öffentlichkeitsarbeit
Dorothee Menhart Tel.: 030 2062295-55
dorothee.menhart@w-i-d.de

Projektmanagerin Fast Forward Science
Wiebke Hahn Tel.: 030 2062295-31
wiebke.hahn@w-i-d.de

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Wissenschaft im Dialog – die Initiative der deutschen Wissenschaft Wissenschaft im Dialog (WiD) möchte bei Menschen aller Altersgruppen und jedes Bildungsstandes Interesse an Forschungsthemen wecken und stärken. Dafür organisiert WiD Diskussionen, Schulprojekte, Ausstellungen und Wettbewerbe rund um Forschung und Wissenschaft – für alle Zielgruppen und in ganz Deutschland. Ziel dabei ist, dass sich möglichst viele Menschen auch mit kontroversen Themen der Forschung auseinandersetzen und an aktuellen Diskussionen beteiligen. Die gemeinnützige Organisation wurde 1999 auf Initiative des Stifterverbandes für die Deutsche Wissenschaft von den großen deutschen Wissenschaftsorganisationen gegründet. Als Partner kamen Stiftungen hinzu. Maßgeblich unterstützt wird WiD vom Bundesministerium für Bildung und Forschung. www.wissenschaft-im-dialog.de