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Am 1. Juni 2017 werden wir uns von 16:00-18:00 im KOL-E-18 treffen, um die eingegangenen Themen für die DSI Inhalte zu besprechen.
Traktanden:
- Information durch das Direktorium
- Diskussion der Strukturierung und der Inhalte
- Mission statement
Bei Interesse an einer Teilnahme melden Sie sich bitte viainfo@dsi.uzh.ch bis spätestens Mittwoch, 24. Mai 2017, an. Wir hoffen auf eine zahlreiche Teilnahme.
Im Anhang finden Sie zwei Dokumente zur Vorbereitung (eine Liste der eingegangenen Themen und ein Mind Map einer möglichen Strukturierung).
In einem anderen Zusammenhang möchten wir Sie bitten, die folgende Umfrage auszufüllen:
https://ufspezurich.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_eLhaPa8frGDDjRH
Mit dieser Umfrage möchten wir einen Überblick über die Kompetenzen innerhalb des DSI Netzwerks erhalten und schliesslich Yellow Pages zur Verfügung stellen. Diese ermöglichen es uns, Sie untereinander zu verknüpfen und bei externen Anfragen auf die jeweiligen Experten zu verweisen.
Wir würden uns sehr freuen, wenn alle an der Umfrage teilnehmen könnten - nur vollständige Yellow Pages sind hilfreiche Yellow Pages.
Viele Grüsse
Sarah Lechmann
*** Deutsche Version oben ***
Dear colleagues of the DSI network
We’d like to remind you of the upcoming internal event
(http://www.dsi.uzh.ch/en/activities/01.06.2017.html).
On 1st June 2017, from 16:00 - 18:00, we will meeting in KOL-E-18 in order to discuss the topics several of you have proposed for the DSI content.
Agenda:
- Information by the directorate
- Discussion of structure and content
- Mission statement
If you are interested in participating, please register latest by Wednesday, May 24, 2017, via info@dsi.uzh.ch. We hope many of you will be able to participate.
Attached are two documents for preparation (a list of the proposed topics and a mind map of a possible structure).
On anther subject we’d like to ask you to complete the following survey:
https://ufspezurich.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_eLhaPa8frGDDjRH
With this survey we’d like to get an overview of the competencies within the DSI network and ultimately to be able to set up Yellow Pages which will allow us to connect you among each other and find the necessary experts in case of external requests.
We’d greatly appreciate if everybody could fill in the survey - only complete Yellow Pages are helpful Yellow Pages.
Best regards
Sarah Lechmann
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Sarah Lechmann, Dr. sc. ETH Zurich
Research Coordinator
UZH Digital Society Initiative
phone: +41 44 635 43 58
sarah.lechmann@uzh.ch
info@dsi.uzh.ch
www.dsi.uzh.ch
DSI Topics Strucutre (PDF, 14 KB)
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Sehr geehrte Damen und Herren
Die Internationale Bodensee-Hochschule IBH wurde im Jahr 2000 gegründet. Sie ist heute der grösste hochschulartenübergreifende Verbund Europas und ein europaweit beachtetes Kooperationsmodell der Internationalen Bodenseekonferenz (IBK). Die IBH ist ein Netzwerk von 30 Mitgliedshochschulen aus Deutschland, Österreich, der Schweiz und Liechtenstein, das kontinuierlich weiter entwickelt und vertieft wird. Sie vernetzt Forschende und Mitarbeitende länder- und hochschulartenübergreifend und leistet gemeinsam mit Praxispartnern einen wesentlichen Beitrag zu relevanten Themen in der Bodenseeregion.
Mit Hilfe einer gezielten Projektförderung sollen sowohl die Forschenden in den Mitgliedshochschulen länder- und hochschulartenübergreifend miteinander vernetzt werden als auch der Wissens- und Bildungsraum Bodensee gestärkt werden.
Die Internationale Bodensee-Hochschule IBH schreibt für 2018 Projekte in folgenden Kategorien aus:
· Initialprojekte
· Lehrprojekte
· Regionalprojekte
Einreichtermin für Projektanträge ist der 1.6.2017. Weitere Informationen finden Sie unter http://www.bodenseehochschule.org/foerderung/foerderinformationen/
Die Eingabe der Anträge erfolgt über unser Antrags- und Abrechnungstool PADUA (www.ibh-abrechnung.org). Die erforderlichen Zugangsdaten erhalten Sie bei der IBH-Geschäftsstelle.
Für Fragen stehen wir Ihnen gerne jederzeit zur Verfügung.
Wir bedanken uns für Ihr Interesse und freuen uns auf spannende Projektanträge.
Mit freundlichen Grüssen
Simone Strauf
Geschäftsstelle der Internationalen Bodensee-Hochschule
Postfach, Hauptstr. 90, CH-8280 Kreuzlingen 2
Tel.: +41-(0)71-6770522
Fax: +41-(0)71-6770521
www.bodenseehochschule.org
Die Internationale Bodensee-Hochschule ist ein Verbund von Universitäten und Hochschulen
aus Deutschland, dem Fürstentum Liechtenstein, Österreich und der Schweiz.
In grenzüberschreitenden Kooperationen bietet er neue Studiengänge an,
unterstützt die Forschung und Entwicklung in Zusammenarbeit mit regionalen Unternehmen
und verbessert das Aus- und Weiterbildungsangebot der Region nachhaltig.
Neu: IBH-Flyer „IBH auf einen Blick“
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Institute for Peace & Dialogue, IPD is one of the leading organiser of several successful annual international academic trainings and research programs in Switzerland in the field of peacebuilding, conflict transformation, mediation, security, intercultural dialogue and human rights which these events bring together state, private and public sector representatives.
Its pleasure for us to invite you to join the next 10-20 Days International Summer Academy and 3 Month CAS-Research Program which will be held in Switzerland.
During the Summer Program 2017 experienced experts of IPD will share with you professional and academic skills about Peacebuilding, Conflict Resolution, Mediation, Security, Intercultural Dialogue & Human Rights topics.
VII International Summer Academy: 11 - 20 August, 2017 (10 Days)
VIII International Summer Academy: 20 - 29 August, 2017 (10 Days)
The main goal of the 10-20 days Summer Academy is to strengthen the skills of the representatives of state organisations, business sector, INGOs/NGOs, education institutions, religious organisations, independent mediators and politicians through institutional global academic education in peacebuilding, mediation, conflict resolution, security and intercultural dialogue.
Deadline for Applications: 01 June, 2017
Program Link: http://www.ipdinstitute.ch/VII-VIII-Summer-Academy-2017-3-Month-CAS-Research-Program/
3 Month CAS - Research Program: 11 August - 08 November, 2017 (90 Days)
The main goal of the 3 Month CAS-Research Program is to develop the research skills of the participants and to closely acquaintance them with relevant Swiss state, public and private Institutes.
Deadline for Applications: 01 June, 2017
Program Link: http://www.ipdinstitute.ch/VII-VIII-Summer-Academy-2017-3-Month-CAS-Research-Program/
Participation Procedure Step by Step:
I Step: Submitting filled application in WORD format, CV + scanned passport page till the Deadline
II Step: Participant will receive Invoice to start the payment of the requested participation fee amount
III Step: After receiving the participation fee, participant will receive the unconditional letter via email and if there is required visa application process IPD will send invitation letter by post and also to the relevant embassy by email or fax.
NOTE: We strongly advice to the participants to submit the filled application as soon as it`s possible, who needs visa to enter Switzerland and who needs more financial documentation in the work place for his/her participation.
TO BE SENDING ORGANISATION
We are looking for state, private, public and academic sending partner institutions from all over the world countries to send their individual or group participants to our short-long term academic programs. If your Institution interesting to be our sending partner organization, we will be glad to receive your proposals by email.
Scholarship: IPD offer several type of scholarship support to reduce the participation fee amount for most needed potential participants from all over the world counties.
If you wish to get discounted participation fee amount, please write your request briefly via email before or during the application submission period.
Unfortunately IPD scholarship sources do not cover all the participation fee amount and international travel expenses and we only could offer you discounted fee amount.
If you will be any more questions or suggestions, please feel free to write us by email to fhuseynli@ipdinstitute.ch
We are looking forward to see you in Switzerland !!!
IPD Academic Programs: Theory - Practice - Research - Exchange - Networking - Contribute
Application IPD SA & 3 Month CAS-Research Program 2017 (DOC, 655 KB)
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The Scholarship Service of swissuniversities has the pleasure to inform you that the Call for applications for scholarships for foreigners in Colombia for the academic year 2017/2018 is open.
Information on the scholarships can be found at http://www.icetex.gov.co/dnnpro5/es-co/becas/extranjerosencolombia/becasparaposgrado/convocatoriageneral.aspx. The announcement is also available on our website under Colombia.
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Dear colleagues,
swissuniversities has the pleasure to inform you that call 2018 for the MEXT research scholarships program is now open. Please find the announcement an related information on our website under: Auslandstipendien > Länder or Bourses-pour-les-etudes-a-letranger > pays. All necessary application documents can be downloaded on this website or asked for at stip@swissuniversities.ch .
Attached to this e-mail you find the Application Guidelines for Swiss candidates (PDF, 211 KB). The application deadline is June 5th, 2017 at swissuniversities, scholarship service, Effingerstrasse 15, 3001 Bern
Thank you for informing your students about the opportunity to study in Japan. For further questions please do not hesitate to contact me again.
Best regards,
Christine Kyburz
Scientific Collaborator
Scholarship Service & International Relations
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swissuniversities
Effingerstrasse 15
Postfach, 3001 Bern
Tel.: +41 (0)31 335 07 50 (direct)
E-Mail: christine.kyburz@swissuniversities.ch Homepage: www.swissuniversities.ch
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Internationale Tagung im Rahmen des Doktoratsprogramms «Visuelle Dispositive: Kino, Photographie und andere Medien
(Universität Zürich, Universität Lausanne)
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3-7 & 10-14 & 17-21 July 2017
REGISTRATION IS CLOSING SOON
The Ljubljana Doctoral Summer School provides a learning experience of considerable and lasting added value, inviting the best professors and selecting specialised courses. Each of the courses is offered within a week of intense work in English. The Ljubljana Doctoral Summer School gathers PhD students, post-doctoral students, academics and professionals. It is a valuable opportunity to network with participants from other countries and institutions, gather new insights on one’s research project and exchange ideas and knowledge in an international setting. The courses are designed in a way to offer the most in a very intense form.
3 - 7 July 2017
ADVANCED STRUCTURAL EQUATION MODELLING (ECTS: 6)
Professor Adamantios Diamantopoulos, University of Vienna, Austria
EXPERIMENTAL DESIGN IN SOCIAL SCIENCES (ECTS: 4)
Professor Ljubica Knežević Cvelbar, University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia
MIXED METHODS RESEARCH (ECTS: 4)
Professor Tamara Pavasović Trošt, University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia
VARIANCE-BASED STRUCTURAL EQUATION MODELING (ECTS: 6)
Professor Jörg Henseler, University of Twente, Netherlands
10 - 14 July 2017
APPLIED ECONOMETRICS (ECTS: 6)
Rok Spruk, Utrecht University, The Netherlands & University of Ljubljana, Faculty of Economics, Slovenia
BEHAVIORAL GAME THEORY (ECTS: 6)
Professor Philipp Otto, European University Viadrina, Germany
EMPIRICAL METHODS FOR ECONOMIC ANALYSIS (ECTS: 6)
Professor Martin Wagner, Technical University Dortmund, Germany & Professor Ulrike Schneider, Vienna University of Technology, Austria
INNOVATIVE ENTERPRISE (ECTS: 6)
Professor William Lazonick, University of Massachusetts Lowell, USA
17 - 21 July 2017
CASE STUDY RESEARCH: DESIGN, EXECUTION AND PUBLICATION (ECTS: 6)
Professor Rui Sousa, Catholic University of Portugal, Porto, Portugal
QUALITATIVE RESEARCH & DATA ANALYSIS WITH THE USE OF NVIVO (ECTS: 4)
Professor Luisa Helena Pinto, University of Porto, School of Economics, Portugal
THEORY DEVELOPMENT (ECTS: 6)
Professor Arun Rai, Georgia State University, Robinson College of Business, USA
For more information and e-application please open our website
http://www.ef.uni-lj.si/summerschool/doctoral
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WORKSHOP "HOW TO APPLY FOR A PERMANENT ACADEMIC POSITION" for FEMALE POSTDOC RESEARCHERS (18 - 20 October 2017)
In this three-day workshop participants learn how to apply successfully for a post in research or higher education. The workshop includes, but is not limited to, professorships. It takes you through the main steps of the application process, from the decision to embark on an academic career right through to the final stages of negotiating your contract:
o How the job seeking process works
o How to locate and de-code job advertisements
o How to prepare an unsolicited application
o How to draft application letters
o How to develop a CV
o How to prepare for job interviews
o How to prepare and give a job talk
o How to make the most of campus visits
o How to respond to a job offer
o How to negotiate your contract
This is your chance to find out where to look for jobs that interest you, how to pitch your CV to match the job opening while remaining authentic, how to respond to the selection committee's standard questions as well as how to navigate campus visits and social events as part of the hiring process. Participants will work with their own application material (and their own laptop), practice giving a compelling job talk and engage in multiple role plays to experience the applicant perspective as well as the perspective of the Chair of the hiring committee.
TARGET GROUP
This workshop is open to women holding a PhD in any discipline, and who are active in teaching and/or research at UZH. Participants ideally already have some experience with applying for permanent academic positions in Switzerland or internationally, for instance (assistant) professorships, lectureships, readerships, etc. The workshop language is English.
INSTRUCTOR
Dr. Bärbel Tress, Tress & Tress (www.tress-tress.com)
WORKSHOP DATES
Wednesday, 18 October - Friday, 20 October 2017
WORKSHOP TIMES
Wed/Thur: 9 am - 5.30 pm
Fri: 8.30 am - 4 pm
LOCATION
University of Zurich
Zentrum für Weiterbildung
Schaffhauserstrasse 228
8057 Zurich
FEE
CHF 260.- (deadline for payment: 15 August 2017)
REGISTRATION
Registration opens Thursday, 8 June 2017. First come, first served (max. 12 participants). Register here:
http://www.gleichstellung.uzh.ch/de/angebote/nachwuchsfoerderung/postdocworkshops1/howtoapply.html
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WORKSHOP ,,FERTIG MIT NETT! VON FALLEN, TRICKS UND TAKTIKEN IN INSTITUTIONELLEN ALLTAGSSITUATIONEN" für POSTDOC WISSENSCHAFTLERINNEN (31. Oktober und 14. November 2017)
In der Geschäftswelt wie auch an der Universität gewinnen männlich geprägte Durchsetzungsstrategien und Machtspiele mit jedem Karriereschritt an Bedeutung. Haben Sie auch schon festgestellt, dass ,,etwas gespielt" wird, wissen aber nicht, wie das Spiel funktioniert und haben erst recht nicht gelernt mitzuspielen? Dieser Kurs setzt einen Schwerpunkt auf konkrete Machtspiele und Taktiken, die im institutionellen Umfeld täglich eingesetzt werden und vermittelt den konkreten Umgang damit.
ZIELSETZUNG
Die Teilnehmerinnen
o sind mit möglichen Hindernissen auf dem Karriereweg vertraut
o kennen die wesentlichen Regeln von Machtspielen und wissen, wie sie mitspielen können
o verfügen über Strategien um je nach Situation zu wählen, ob sie sich an einem Machtspiel beteiligen oder nicht
o haben gelernt, auf verbale und nonverbale Angriffe und Fouls gekonnt zu reagieren und kennen Techniken, wie sie bei Angriffen weniger persönlich getroffen werden
o können sich besser Gehör verschaffen
ZIELGRUPPE
Der zweitägige Workshop richtet sich an Postdoktorandinnen aller Fakultäten und Disziplinen. Bewerbungsvoraussetzung ist, dass Sie bereits promovierte Nachwuchswissenschaftlerin an der UZH sind und als solche an einer Weiterqualifikation mit dem Ziel Professur arbeiten. Sie sollten an beiden Kurstagen jeweils ganztags anwesend sein können und Bereitschaft zur aktiven Mitarbeit mitbringen. Der Workshop findet in deutscher Sprache statt.
KURSLEITUNG
Sibyl Schädeli, KAUKAB (www.kaukab.ch/)
KURSDATEN
Dienstag, 31. Oktober 2017 und Dienstag, 14.November 2017, jeweils 9:00-17:00
ORT
Universität Zürich
Zentrum für Weiterbildung
Schaffhauserstrasse 228
8057 Zürich
GEBÜHR
200,- CHF (zahlbar bis 15.08.2017)
ANMELDUNG
Die Anmeldung beginnt am Montag, 12. Juni 2017. Die Plätze (max. 12) werden nach Eingang vergeben. Zur Anmeldung:
http://www.gleichstellung.uzh.ch/de/angebote/nachwuchsfoerderung/postdocworkshops1/fertigmitnett.html
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FOR QUESTIONS PLEASE CONTACT
University of Zurich
Office for Gender Equality
Tanja Neve-Seyfarth
Seilergraben 49
8001 Zurich
tanja.neve-seyfarth@gleichstellung.uzh.ch
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Werte Angehörige der Uni Zürich
Wir alle sind in verschiedenen Lebensphasen immer wieder mit wichtigen Fragen zu Vorsorge, Finanzplanung, ev. auch Wohneigentum und Ruhestand konfrontiert. Verlässliche Informationen sind dann viel wert - vor allem da man vieles falsch machen kann. Deshalb organisiert die Stiftung Benefit an der Uni Zürich die beliebten Informationsseminare. Sie helfen, potentielle Fehler auf einfache Art und Weise zu vermeiden. Dafür sprechen auch über 10'000 teilgenommene Hochschulangehörige an über 620 Veranstaltungen in der ganzen Schweiz.
In 90 Minuten werden anhand von Praxisbeispielen wichtige Fragen und Antworten zu den folgenden Themen behandelt - je nach Lebensphase und Vorkenntnissen:
Grundlagen Vorsorge und Finanzplanung
Für Personen, welche sich bislang noch nicht mit diesem Thema auseinandergesetzt haben. Typisches Alter zwischen 20 und 35 Jahre. Weitere Informationen und das Anmeldeformular finden Sie unter folgendem Link.
Donnerstag, 8. Juni 2017 18h15 – 19h45 Anmeldung
Dienstag, 20. Juni 2017 18h15 – 19h45 Anmeldung
Für Angehörige der Uni Zürich und Begleitung ist das Seminar "Grundlagen Vorsorge und Finanzplanung" kostenlos. Der genaue Inhalt der Seminare ist bei der online Anmeldung ersichtlich.
Ü50-wenige Jahre vor der Pensionierung
Für die langfristige Planung des Ruhestandes ab einem Alter von 45 Jahren.
Donnerstag, 6. Juli 2017 18h15 – ca. 19h45
Einzelperson CHF 30.--/Paar CHF 50.--
Der genaue Inhalt der Seminare ist bei der Online-Anmeldung ersichtlich.
Falls Sie an diesen Terminen verhindert sind oder bereits alles ausgebucht ist, dann schreiben Sie kurz an seminare_zurich@stiftung-benefit.ch zurück. Wir werden Sie bei einer Wiederholung gerne kontaktieren.
Freundliche Grüsse
Natacha Ruckstuhl
Marketing & Seminarorganisation
Marketingfachfrau eidg. FA
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seminare_zurich@stiftung-benefit.ch
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Social Science Research Methods
July 24 – August 10, 2017
20% discount for all research postgraduate students at local institutions
Application Deadline: June 30, 2017
Details and Application: www.socsc.hku.hk/ssrm
Personal Information Collection Statement: http://www.socsc.hku.hk/ic.html
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Dear Sir / Madam,
I have the honor to contact you on behalf of Science Technology and Education Section of the Embassy of Switzerland in China to announce the following two internship openings at the Embassy,
- Internship at the Political Section, starting August 2017
- Internship at the Economic, Financial and Commercial Section, starting September 2017
Please feel free to forward the internship offer (DOCX, 53 KB) to your students, we look forward to receiving applications from some of them!
Many thanks for your attention and best regards,
Jing Yuan
JING Yuan 井源
Junior Officer
Science, Technology and Education Section
Swiss Embassy in the People's Republic of China
Sanlitun Dongwujie 3, 100600 Beijing, P.R. China
Phone: +86 10 8532 8716
Fax: +86 10 6532 4353
yuan.jing@eda.admin.ch
www.eda.admin.ch/beijing
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Dear colleagues of the DSI network
If you haven’t completed our survey for the DSI Yellow Pages yet, please do so using the following link!
Study trip to Kenya
Discover the cultural and scenic diversity of Kenya and get in touch with local people from different parts of society. Talking to youths, politicians, journalists, human rights activists and students will teach you about the different ways of life in Kenya, the struggles and achievements, the system and its protagonists. Apply before the 15th of June to secure your place. Find out more about the programme and the organisers here.
Study trip to Nepal
Have you ever wished to explore the land of Buddha and Himalaya? Are you curious to learn Nepal’s political status and diverse cultural and traditional practices? Would you be excited to go off track and learn about Nepal’s beautiful countryside and the life of farmers? This trip gives you the opportunity to see many aspects of Nepal and a chance to meet people who can tell you countless interesting political and economic facts about Nepal from an insider’s perspective. Apply before the 15th of June to secure your place. Find out more about the programme and the organisers here.
The Initiative for Intercultural Learning (IFIL) is an independent, non-partisan and non-profit organisation run by students and young professionals. We offer Study Trips targeted mainly at young people to destinations all around the globe as a mean to foster intercultural exchange und understanding. The Study Trips are organized by other enthusiastic young people with our support and guidance, to a region of their own choice.
Contact: Fabienne Lang
Co-Head of Intercultural Project Coaching
Tel: 079 947 77 79
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Soweit aus dem Netzwerk. Schreibt uns gerne eure News an mail@mittelbau.net.
Und erzählt und erzählen Sie weiter, dass es #NGAWiss gibt. Oder hinterlasst uns Kommentare via Twitter, auf facebook oder unserer Webseite.
Beste Grüße
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Dear Sir or Madam,
I would like to draw your attention to the fifth International Summer School on Technology Transfer in Life Sciences in Dresden, which will take place from 28 August to 1 September 2017. In this five day training program, participants will learn about technology transfer, patenting, licensing, and spin-off foundation from experts in these fields.
Among others, the central topics are: How do I recognize the potential of my research? How do I protect my inventions? Which advantages do I get from licensing and spin-off foundation? Every scientist with a suitable research topics and ideas for application is welcome to apply!
Applications are possible until 30 June 2017 on the website http://summerschool-dresden.de. Participation is free of charge and travel stipends can be granted.
Additional information (PDF, 66 KB)
Please feel free to forward this invitation to potential interest groups – like medicine or biotechnology – at your institution. If you have any questions, you can contact us at info@summerschool-dresden.de.
Thank you very much and kind regards
Martin Wloszczynski, MSc
Department for Development and International Affairs
Medical Faculty Carl Gustav Carus of Technische Universität Dresden
Fetscherstr. 74
01307 Dresden
Germany
Tel.: +49 (351) 458-7535
Fax: +49 (351) 458-887535
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In diesem Jahr findet die European Conference for African Studies (ECAS) in Basel statt. Seit Jahren besteht die Schwierigkeit, finanzielle Mittel für 'Nicht-Schweizer-Forschende mit Behinderungen' zu bekommen, die an akademischen Veranstaltungen in der Schweiz teilnehmen möchten. Hierbei handelt es sich um Dienste für gehörlose Personen, oder zum Beispiel um Transport für Menschen, die auf einen Rollstuhl angewiesen sind. Die ECAS OrganisatorInnen haben sich diesem Thema gestellt und eine Crowdfunding Aktion gestartet, um zwei Forscher/innen mit Behinderung unterstützen zu können. Unten der Aufruf (kurzes Video) vom Center for African Studies Basel, eine der Hauptorganisatoren der Konferenz.
Englisch: https://www.100-days.net/en/projekt/barrier-free-project
Deutsch: https://www.100-days.net/de/projekt/projekt-ohne-barrieren
Facebook: https://www.facebook.com/barrierfreeECAS/
Vielen Dank für Deine Unterstützung!
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Centre for African Studies Basel
zasb@unibas.ch
www.zasb.unibas.ch
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